Business Strategy
Een bedrijfsstrategie is de manier waarop een organisatie zichzelf positioneert, zodat zij wint in haar specifieke sector, markt of omgeving waarin ze actief is. Het is belangrijk om een bedrijfsstrategie te hebben. Er zijn een aantal verschillende manieren waarop een organisatie op elk moment werkt, en het is van cruciaal belang om te bepalen hoe zij zichzelf gaat positioneren en hoe ze gaat winnen.
Om een harmonieuze omgeving binnen een organisatie te creëren, is het absoluut noodzakelijk dat we een robuuste strategische aanpak hanteren die een vooruitstrevende, geavanceerde kijk is op hoe de wereld werkt. Een vooruitstrevende benadering is cruciaal. Ten slotte, hoe gaan we een marktvoordeel behalen. Het is duidelijk dat de meeste organisaties opereren op markten waar sprake is van intense concurrentie. Dus hoe gaat u zich onderscheiden om te winnen in uw markt?
U moet de bedrijfsstrategie aanpassen aan de overkoepelende visie en doelstellingen van uw organisatie. In veel opzichten kan de bedrijfsstrategie tegelijkertijd met de organisatiedoelen en -strategie worden opgesteld. U wilt, zeker in grotere organisaties, de strategie op een robuuste manier kunnen communiceren naar uw medewerkers. Echter wanneer u nadenkt over bedrijfsstrategie, moet u ook nadenken over hoe u defensieve strategieën toepast .

Marketing doelen
Sommige van de doelstellingen voor marketingcommunicatie kunnen bijvoorbeeld zijn om enkele van de bewijspunten rond de merkdoelstellingen en wat ze proberen te stimuleren, te benadrukken. Men zou óók kunnen denken aan de klantervaring als onderdeel van de marketingdoelstellingen. Het is belangrijk om na te denken over hoe de klantervaring is. U zou misschien ook kunnen nadenken over hoe u uw publiek kunt aansturen via de verschillende media kanalen die beschikbaar zijn. Misschien wilt u iemand ertoe brengen om met uw app te beginnen. Het is helemaal aan u zelf hoe die verbinding met uw klanten tot stand komt, maar het is belangrijk dat de klant ervaring niet wordt vergeten en dat hier holistisch over nagedacht wordt.
Verkoopdoelstellingen
Verkoop doelstellingen worden vaak ambitieus ingesteld. Als gevolg hiervan moet u in staat zijn om uw commerciële output te vergroten en meer verkopen te gaan realiseren. Dit vereist een gedegen plan welke naadloos is afgestemd met o.a. marketing en PR., maar vergeet de rest van de werkvloer niet.
In een competitief landschap probeert u niet alleen uw bedrijf te laten winnen en te laten groeien, u probeert ook elke vorm van financieel verlies of verlies van marktaandeel of inkomsten te vermijden. Het is erg belangrijk om niet alleen na te denken over het groeiperspectief, maar ook hoe u de huidige markt positie verdedigt.
Maakt u financieel verlies?
Als u aan uw financiële situatie denkt, zijn er veel strategieën waarbij bedrijven en organisaties ervoor kiezen om op korte termijn een financiële klap te maken en om op de lange termijn marktaandeel en winstgevendheid te winnen.
Als ondernemer wil men natuurlijk het liefst winst maken. Er zijn legio redenen waarom dit niet of onvoldoende wil lukken. Uw facturen worden niet of te laat betaald, er treed een veranderende markt op, vijandige concurrenten, interne uitdagingen etc. Hoe lang uw organisatie dan de huidige niveau van strategie kan volhouden is wisselend en hangt af van diverse factoren. Het bedenken van alternatieve strategieën zal voor u de enige manier zijn om uw marktaandeel te behouden.
Is er voldoende vraag naar uw product of dienst? Is er veel concurrentie? En welk tarief kun je vragen? Doe regelmatig marktonderzoek. Wat zijn de ontwikkelingen in de markt? Wie zijn potentiële klanten? En wat doen concurrenten? Zorg dat u inzicht heeft én houdt de ontwikkelingen bij in uw sector. Verandert de markt? Dan kan de strategie tijdig worden bijgestuurd.
Faalt de ene afdeling meer dan de andere?
Is de ene afdeling productiever of kosten efficiënter dan de andere? Hier kan veel aan ten grondslag liggen. Zijn er voldoende kennis en vaardigheden aanwezig? Hoe zit het met proces efficiëntie? Zijn er personele vraagstukken etc.
Vaak gebeurt dit wanneer er binnen de organisatie verschillen zijn. Een heldere visie en sterke bedrijfscommunicatie zijn de basis in de vorming van een uniforme operatie met een gezond toekomst perspectief. In een gezond bedrijf zijn zowel werkprocessen en instructies als kennis vastgelegd en wordt rechtvaardig en professioneel gehandeld.
Is uw organisatie toe aan een reorganisatie?
Het kan zijn dat u moet reorganiseren, vooral wanneer er kosten zware afdelingen zijn. Hoe balanceer je dit dan vanuit een organisatiedynamiek? In het bedrijfsleven is er altijd behoefte aan meerdere strategieën op verschillende niveaus, aangezien een enkele strategie niet alleen ontoereikend maar ook ongepast is. Daarom heeft een typische bedrijfsstructuur altijd drie niveaus.
- Strategie op directieniveau : Strategie op directieniveau is een actiegericht, geïntegreerd en alomvattend plan op lange termijn dat is opgesteld door het topmanagement . Het wordt gebruikt om business Lines, expansie en groei, overnames en fusies, diversificatie, integratie, nieuwe gebieden voor investeringen en desinvesteringen, enzovoort vast te stellen.
- Strategie op bedrijfsniveau : de strategieën die betrekking hebben op een bepaald bedrijf, staan bekend als strategieën op bedrijfsniveau. Het wordt ontwikkeld door de algemeen directeuren, die missie en visie omzetten in concrete strategieën. Het is als een blauwdruk van het hele bedrijf.
- Strategie op functioneel niveau : Ontwikkeld door de eerstelijnsmanagers of supervisors , omvat de strategie op functioneel niveau besluitvorming op operationeel niveau met betrekking tot bepaalde functionele gebieden zoals marketing, productie, human resources, onderzoek en ontwikkeling, financiën enzovoort.
Een bedrijfsstrategie is een combinatie van proactieve acties van het management, met als doel de marktpositie en de algehele prestaties van de onderneming te versterken en te reageren op onverwachte ontwikkelingen en nieuwe marktomstandigheden. Het grootste deel van de huidige strategie van een bedrijf is het resultaat van eerder gestarte acties en zakelijke benaderingen, maar wanneer de marktomstandigheden een onverwachte wending nemen, heeft het bedrijf een strategische reactie nodig om onvoorziene omstandigheden het hoofd te bieden.
Zonder onderzoek en planning nemen veel bedrijven overhaaste en onverstandige beslissingen die hun ondernemingswaarde negatief beïnvloeden. Als u vragen heeft, als u advies zoekt of als u zou willen weten wat Imperial Red Fox voor u kan betekenen dan is een vrijblijvend gesprek altijd mogelijk. Het stroomlijnen van een afdeling of de gehele onderneming, het reorganiseren of afstoten van een afdeling, bedrijfstak of productielijn. Het verbeteren van harmonie op de werkvloer, afstemming tussen collega's en werkprocessen en het vergroten van communicatie en efficiëntie in processen, wij staan pal achter u!
Imperial Red Fox kijkt samen met u naar uw strategische planning en helpt bij visie vorming.
Imperial Red Fox biedt ondersteuning door advies en zelfs interim management.
Imperial Red Fox verkleind uw veiligheidsrisico's in zowel veiligheid als beveiliging.
Imperial Red Fox heeft als doel uw omzet, winst én marktaandeel te vergroten.